استفاده از تندیس‌ها در مراسم‌های خیریه و نیکوکاری

یکی از جالب‌ترین کاربردهای تندیس‌ها استفاده از آن‌ها در مراسم‌های خیریه است. به این کاربرد تندیس‌ها کمتر توجه می‌شود. به همین دلیل ما در این مقاله از سایت مار قصد داریم که شما را با دلیل و نحوه استفاده از تندیس‌ها در مراسم‌های خیریه و نیکوکاری آشنا کنیم. پس در ادامه این مقاله با ما همراه شوید.

 

استفاده از تندیس‌ها در مراسم‌های خیریه و نیکوکاری

برای قدردانی از خیرین یا دست‌اندرکاران در امور خیر می‌توان از انواع تندیس استفاده کرد. حتی برخی از شرکت‌های بزرگ اسپانسر انجام مراسم‌های خیریه می‌شوند. سپس در این مراسمات تندیس‌های با لوگو و شکل برند خود را اهدا می‌کنند. تا علاوه بر شرکت در کار خیر برندینگ و تبلیغات هم انجام دهند. استفاده از این تندیس‌ها و مجسمه‌ها باعث جذابیت بیشتر مراسمات خیریه و موقعیت‌های این چنینی می‌شود. علاوه بر آن افراد را تشویق به انجام امور خیریه بیشتری می‌کند. یعنی دریافت این تندیس‌ها باعث ایجاد انگیزه و هدف برای انجام انواع کارهای خیر و عام المنفعه می‌شود. استفاده از تندیس‌ها در مراسم‌های خیریه و نیکوکاری یک ایده بسیار خوب و نوین است. با استفاده از این تندیس‌ها می‌توان به اهداف بیشتری رسید.

 

قبل از هر گونه سفارش نمونه کارهای ما در زمینه ساخت تندیس حجمی را مشاهده کنید.

استفاده از تندیس‌ها در مراسم‌های خیریه و نیکوکاری

کاربردهای استفاده از تندیس‌ها در مراسم‌های خیریه و نیکوکاری

همانطور که گفتیم، استفاده از تندیس‌های سه‌بعدی یا انواع تندیس‌های دیگر در مراسم‌های خیریه محبوبیت زیادی دارد. از آن جایی که کاربرد این وسیله در چنین مراسماتی بسیار متنوع است. در این بخش از مقاله به معرفی این کاربردها می‌پردازیم.

  • تقدیر از خیرین

اولین و اصلی‌ترین کاربرد تندیس در مراسم خیریه مربوط به تقدیر و تجلیل از خیرین می‌شود. انجام امور خیریه یک کار بسیار  اهمیت و دشوار به حساب می‌آید. به همین دلیل افرادی که این کارها را انجام می‌دهند، مستحق تقدیر و دریافت جوایز مختلف هستند.

  • تقدیر از افراد دیگر

به جز تقدیر از خیرین و نیکوکاران از افراد دیگر هم می‌توان تقدیر و تشکر به عمل آورد. مثلاً افرادی که بیشترین میزان مشارکت غیر مالی را با موسسات خیریه داشته‌اند. همچنین کارکنان و کارمندان موسسات خیریه می‌توانند تندیس دریافت کنند.

  • تبلیغات و برندینگ

همانطور که اشاره کردیم، برای انجام برخی از اهداف مربوط به برندینگ و تبلیغات به خصوص در بخش آگاهی از برند می‌توان از تندیس‌ها استفاده کرد. زمانی که شما شکل لوگو خود را روی تندیس حک می‌کنید، این کار به نوعی تبلیغات غیر مستقیم برایتان به شمار می‌آید.

  • حراج برای جمع‌آوری مبالغ خیریه

یکی دیگر از کاربردهای تندیس‌های باارزش و گران قیمت می‌تواند به حراج گذاشتن آن‌ها برای جمع آوری کمک نقدی باشد. این کمک نقدی با توجه به صلاحدید موسسات خیریه به بخش‌های مختلف اختصاص پیدا می‌کند. به طور مثال تندیس‌هایی که با استفاده از متریال‌های گران قیمت مانند طلا نقره یا فلزاتی از این دست ساخته می‌شوند، ارزش مادی و معنوی زیادی دارند. در نتیجه با قیمت‌های بسیار بالا به فروش می‌رسند.

  • یادبود خیرین درگذشته

یکی دیگر از کاربردهای تندیس در مراسم‌های خیریه و نیکوکاری، مربوط به استفاده از آن به عنوان یادبودی از خیرین در گذشته است. یادبود خیرین درگذشته با توجه به چهره‌ این افراد یا ویژگی‌های آن‌ها ساخته می‌شود. این تندیس‌ها شخصی‌سازی شده هستند.

  • اهدای تندیس به داوطلبین کمک به خیریه

همچنین عموماً در موسسات خیریه کارها و کارهای هنری عام المنفعه انجام می‌شود که به وسیله آن کمک‌های نقدی جمع آوری گردد. برای افرادی که خود را وقف این نوع از فعالیت‌ها می‌کنند، باید جوایزی در نظر بگیرید. از جمله آن‌ها تندیس‌های زیبا به رسم یادبود است.

مواردی که در بالا ذکر شد، تنها تعداد اندکی از کاربردهای محبوب تندیس در مراسم‌های خیریه است. استفاده از تندیس برای مراسم‌های خیریه کاربردهای دیگری هم دارد. همچنین شما می‌توانید از ایده‌های جدید و نوین هم استقبال کرده و آن ها را انجام دهید. در ادامه این مقاله به معرفی متریال‌های پرکاربرد برای ساخت تندیس‌های مناسب مراسم خیریه می‌پردازیم.

 

متریال‌های پرکاربرد برای ساخت تندیس‌ها برای خیریه

متریال‌هایی مانند چوب پلکسی گلاس و فلزات مختلف برای ساخت انواع تندیس‌های دوبعدی و سه بعدی برای مراسم‌های خیریه مناسب هستند. در واقع انواع متریال‌های موجود در بازار را می‌توان برای ساخت چنین تندیس‌هایی استفاده کرد. پس هیچ محدودیتی در مورد آن وجود ندارد. به همین دلیل می‌توانید هر نوع متریالی که با بودجه‌تان همخوانی دارد را استفاده کنید.

استفاده از تندیس‌ها در مراسم‌های خیریه و نیکوکاری

طرح‌های مناسب ساخت تندیس‌ها برای خیریه

تنوع طرح‌ها برای ساخت تندیس‌های دوبعدی و سه بعدی برای مراسم‌های خیریه بسیار زیاد است. درباره ساخت چنین تندیس‌هایی اصلاً نباید قوه خلاقیت خود را محدود نمایید. دست شما در این موارد بسیار باز است. شما می‌توانید از هر طرح مطابق با سلیقه خود استفاده کنید. تنها کافی است که قبل از نهایی کردن سفارش این مسائل را با کارشناسان گروه تبلیغاتی نوآر در میان بگذارید تا در این مورد شما را راهنمایی نمایند.

نتیجه‌گیری

این مقاله یک راهنمای کامل برای شناسایی و آشنایی با نحوه استفاده از تندیس‌ها در مراسم‌های خیریه و نیکوکاری است. به همین دلیل اگر قصد خرید یا سفارش ساخت تندیس سه بعدی یا دوبعدی برای مراسم خیریه را دارید، باید ابتدا این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و سپس در مورد آن تصمیم گیری کنید.

درج دیدگاه