ایده‌های خلاقانه برای طراحی باکس میکروفون

باکس میکروفون یکی از ابزارهای جذاب و کاربردی برای استفاده در کنفرانس‌ها و کارگاه‌های آموزشی است. این باکس به گونه‌ای طراحی شده که زیبایی ظاهری بیشتری به میکروفون بدهد. همچنین در برخی از اوقات به بهبود کیفیت صدا کمک می‌کند. اما ایده‌های زیادی برای طراحی آن وجود ندارد. اغلب باکس‌های میکروفون به شدت ساده و با طراحی تکراری انجام می‌شوند. طراحی این ابزار نیازمند توجه به جنبه‌های مختلفی است. در واقع این وسیله باید هم کارایی بالا و هم زیبایی ظاهری داشته باشد. در ادامه این مقاله از سایت نوآر به بررسی برخی از ایده‌های نوین و جذاب برای طراحی باکس میکروفون می‌پردازیم.

 

نکات مهم در طراحی باکس میکروفون

قبل از اینکه به سراغ معرفی چند ایده جالب برای طراحی باکس میکروفون برویم، باید یک سری از نکات درباره انجام این کار را برایتان شرح دهیم. در واقع ساخت و طراحی باکس میکروفون کاری ساده اما در عین حال پیچیده است. در هنگام ساخت این وسیله باید به نکات مختلفی دقت شود. از جمله آن ها می‌توان به کیفیت صدا اشاره کرد. نکته دیگر هم در رابطه با بهداشت و تمیزی وسایل است. بهتر است از متریال‌هایی استفاده نمایید که بتوان آن ها را تمیز کرد.

  • انتخاب مواد اولیه

اولین گام برای طراحی و ساخت یک باکس میکروفون انتخاب مواد اولیه است. شما باید بدانید که از چه مواد اولیه‌ای می‌خواهید استفاده کنید. در ادامه برخی از بهترین و کاربردی‌ترین مواد اولیه برای انجام این کار را بررسی خواهیم کرد.

  • فوم ضربه‌گیر: 

انتخاب یک متریال سبک و مقاوم انتخاب بسیاری هوشمندانه‌ای است. این متریال در واقع فوم ضربه‌گیر است. این فوم می‌تواند از میکروفون در برابر ضربه‌ها محافظت کنند. به همین دلیل هم توصیه می‌شود که از آن استفاده کنید.

  • کاربرد پارچه نرم در ساخت باکس میکروفون: 

استفاده از پارچه‌های نرم و مقاوم برای پوشش خارجی باکس سبب راحتی میکروفون در دستان می‌شود. همچنین از ورود ظربه و خراش یا آسیب‌های جدی‌تر به میکروفون جلوگیری می‌نماید.

  • استفاده متریال‌های ضدآب: 

اگر در فضاهایی نزدیک به آب احتیاج به استفاده از میکروفون دارید، باید حتماً ز متریال‌های ضد آب استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است در میانه برنامه میکروفون دچار اختلالات زیادی شود.

ایده‌های جذاب برای طراحی باکس میکروفون

برای ساخت باکس میکروفون ایده‌های متعددی را می‌توان ارائه داد. اما اغلب این ایده‌ها ممکن است میکروفون را با مشکلات ساختاری و عملکردی مواجه کنند. به همین دلیل شما باید به سراغ ایده‌های کاربردی بروید و تنها به ظاهر میکروفون توجه ننمایید. در ادامه چندین نکته که در هنگام طراحی و ساخت باکس میکروفون باید در نظر بگیرید را مطرح می‌کنیم.

  • انتخاب شکل باکس میکروفون

اولین نکته در رابطه با طراحی باکس میکروفون انتخاب شکل و حجم آن است. در واقع برخی از باکس‌های میکروفون‌ به شکل کروی برخی به شکل مکعبی و یا دیگر اشکال هندسی دیگر می‌سازند. پس شما باید تصمیم بگیرید که شکل مورد نظرتان در رابطه با ساخت باکس میکروفون کدام یک است. ما به شما توصیه می‌کنیم که از اشکال کروی یا مکعبی استفاده نمایید.

  • تصمیم‌گیری در رابطه با اندازه باکس میکروفون

اندازه باکس میکروفون از اهمیت زیادی برخوردار است. به خصوص اگر نیاز به نگهداری میکروفون در دست باشد. برای میکروفون‌های رومیزی می‌توانید از انواع اندازه‌های باکس میکروفون استفاده کنید. اما برای میکروفون‌های دستی باید حتماً اندازه مناسبی را در نظر بگیرید. در واقع در این حالت میکروفون باید در دستان افراد مختلف جای بگیرد.

  • انتخاب روشی برای نصب باکس میکروفون

در زمان انتخاب روش ساخت باکس میکروفون حتماً باید نوع نصب آن روی بدنه میکروفون را در نظر گرفت. در غیر این صورت ممکن است پس از ساخت و طی مراحل طولانی متوجه عدم امکان نصب آن روی میکروفون شوید. باکس میکروفون باید به گونه‌ای طراحی شود که ثابت سر جای خود باقی بماند و تکان نخورد.

  • طرح روی باکس

اما آن چیزی که در ساخت و طراحی باکس میکروفون اهمیت بیشتری نسبت به سایر ویژگی‌ها دارد، شکل و ظاهر باکس میکروفون است. در مورد انتخاب ظاهر زیبا برای یک باکس میکروفون باید به دو نکته مهم توجه کرد. یکی از آن ها انتخاب رنگ مناسب است. دیگری هم انتخاب طرح مناسب! حالا شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه این دو مورد را انجام دهیم. در ادامه هر دوی این موارد را به تفکیک بررسی می‌کنیم.

  • انتخاب رنگ مناسب

برای انتخاب رنگ مناسب برای ساخت باکس میکروفون چندین گزینه وجود دارد. یکی از محبوب‌ترین آن ها استفاده از رنگ اصلی برند است. زیرا این کار باعث می‌شود که رنگ برند شما در خاطر افراد دیگر باقی بماند. روش دیگر انتخاب رنگ‌ها بر اساس معانی و مفهوم آن‌هاست. مثلاً اگر می‌خواهید با طرحی نماد آزادی باشید می‌توانید از رنگ آبی یا سفید استفاده کنید. تنها توجه داشته باشید که رنگ‌ها و طرح‌های انتخابی با یکدیگر هارمونی داشته باشند.

  • لوگو یا طرح روی باکس

انتخاب طرح روی باکس یکی از آن دسته انتخاب‌های سخت و پیچیده است. زیرا تنوع طرح‌های مختلف بسیار زیاد است. همچنین امکان استفاده از ایده‌های نو و خلاقیت در آن باعث سختی انتخاب می‌شود. با این وجود اگر بخواهید لوگوی مورد نظرتان را روی باکس میکروفون طراحی کنید، کار آسانی است. زیرا احتیاجی به طراحی و ایجاد ایده جدید ندارد.

  • در نظر گرفتن وزن میکروفون 

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن دقت شود، وزن میکروفون است. زیرا میکروفون یک وسیله بک به حساب می‌آید. در نتیجه نباید با تزیینات مختلف آن را بیش از حد سنگین کرد. برای ساخت باکس میکروفون هم نباید از متریال‌های بسیار سنگین استفاده کنید.

شخصی سازی باکس میکروفون

برای استفاده از میکروفون در برنامه‌های زنده، حتی برنامه‌های فضای مجازی یا مواردی از این دست باید حتماً میکروفون شخصی سازی شود. همچنین برای بسیاری از خواننده‌ها اهمیت زیادی دارد که میکروفون مورد استفاده‌شان شخصی‌سازی شده باشد. طراحی باکس میکروفون شخصی‌سازی شده کار سختی نیست. این کار باید توسط افراد ماهر و با تجربه انجام شود. به همین دلیل شما می‌توانید با خیال راحت انجام این کار را بر عهده تیم تبلیغاتی نوآر قرار دهید. همچنین می‌توانید قبل از هرگونه سفارش نمونه کارهای ما را در صفحه باکس میکروفون مشاهده نمایید.

 

نتیجه‌گیری

ساخت باکس میکروفون برای بسیاری از افرادی که با رسانه‌های مختلف سروکار دارند، یک دغدغه مهم است. اما ما در گروه تبلیغاتی نوآر این دغدغه را حل کرده‌ایم. شما به راحتی می‌توانید باکس میکروفون مورد نظرتان را سفارش دهید. برای این کار با شماره تماس‌های ما ارتباط برقرار کنید. کارشناسان مجرب ما پاسخگوی همه سوالات شما در این زمینه خواهند بود.

درج دیدگاه