تفاوت های بج سینه مات، براق و رنگی

استفاده و ساخت سنجاق سینه‌های فلزی تاریخچه طولانی دارد. البته این سنجاق‌ها در قدیم بیشتر برای زیبایی لباس و ظاهر افراد به کار می‌رفتند، اما امروزه در سراسر دنیا، استفاده از این بج‌ها بیشتر جنبه تبلیغاتی و سازمانی دارد.

به طور مثال احتمالا دیده باشید که کارکنان شرکت‌های هواپیمایی مختلف لوگو شرکتشان را به لباس خود متصل می‌کنند. این سنجاق سینه‌ها امروز هدف مهم‌تری از گذشته دارند و آن ایجاد حس وحدت میان کارکنان یا اعضا و همچنین شناساندن یک کسب‌وکار به دیگران است. ما در این مقاله از سایت نوآر تصمیم داریم که شما را با انواع بج‌های سینه فلزی یعنی بج سینه مات، بج سینه براق و بج سینه رنگی آشنا کنیم و همچنین تفاوت های بج سینه مات، براق و رنگی را برایتان شرح دهیم.

قدمت بج‌های سینه فلزی

استفاده از بج‌های فلزی به سال‌های خیلی دور برمی‌گردد. خیلی از افراد معتقدند که در قرن سیزدهم در اروپا اولین نمونه‌های فلزی بج‌ها ساخته و استفاده شدند. این بج‌ها عموما یک پایه فلزی مستحکم از جنس طلا یا فلزات گرانبها داشتند و روی این فلز سنگ و جواهرات قیمتی می‌چسباندند.

با پیشرفت علم و در دسترس شدن جواهرات و فلزات برای عموم مردم، استفاده از این سنجاق‌ها برای زیباتر نشان دادن لباس و ظاهر افراد عادی آغاز شد. این بج‌های فلزی عموما بج سینه براق بودند تا توجه بیشتری را به خود جلب کنند. بج‌های سینه در آن زمان در واقع نوعی از اکسسوری یا زیورآلات به حساب می‌آمدند.

انواع بج‌های فلزی و کاربرد آن‌ها

بج‌های سینه از نظر عملکرد، ظاهر، نحوه ساخت، جنس فلز و حتی جلوه‌ای که دارند به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند. می‌توان گفت که از نظر ظاهر و جلوه، بج‌های فلزی سه دسته دارند.

  • بج سینه مات

بج‌های سینه مات یکی از پرطرفدارترین انواع بج‌ها هستند. در فرآیند ساخت و تولید این نوع از بج‌ها، فلزات را با مواد شیمیایی رنگ نمی‌کنند. در واقع برای تهیه این بج‌ها از فلزات ساده استفاده می‌شود. برای شکل دادن به آن‌ها هم یکسری قالب آماده می‌شود و فلزی مذابی که ظاهر مات دارد را در قالب به شکل دلخواه درمی‌آورند.

  • بج سینه براق

در مقام اول محبوب‌ترین سنجاق سینه‌ها، بج سینه براق قرار دارد. به دلیل اینکه این بج‌ها ظاهری کلاسیک دارند و بدون آن که تغییر زیادی روی آن‌ها انجام شود و به خودی‌خود زیبا و چشم‌گیر هستند. این بج‌ها حال و هوای اشرافی را تداعی می‌کنند. به خصوص برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند برندینگشان به شیوه لوکس انجام شود، بج سینه براق انتخابی هوشمندانه به حساب می‌آید.

  • بج سینه رنگی

برای کسب‌وکارهایی که رنگ برند در آن‌ها اهمیت دارد یا هدف از استفاده از بج سینه شناسایی برند به سایر افراد باشد، این بج‌ها انتخاب‌های بهتری هستند. بسیاری از افراد از داشتن بج سینه رنگی بیشتر استقبال می‌کنند. همچنین این آیتم برای بزرگسالان و سالمندان و حتی کودکان کم سن و سال هم جذابیت دارد و قابل استفاده است. این بج‌ها احساس صمیمیت بیشتری میان شما و دیگرا برقرار می‌کنند.

تفاوت های بج سینه مات، براق و رنگی

فلزات مورد استفاده در تهیه بج‌های فلزی

برای تهیه سنجاق سینه معمولا استفاده از فلزاتی مانند برنج، مس یا روی رایج‌تر است. دلیل این کار هم در واقع به خاطر دوام و چکش‌خواری راحت‌تر این فلزات است.

فرآیند ساخت سنجاق با ذوب کردن فلز آغاز می‌شود. این فرآیند با ریختن ماده مذاب در قالبی که از قبل ساخته شده ادامه می‌یابد. با سرد شدن فلز در قالب، شکل مورد نظر روی فلز ایجاد می‌شود. سپس به سطح پشتی این فلزات، سنجاق‌های فلزی اضافه می‌کنند.

میناکاری یکی از روش‌های تولید بج سینه رنگی

یکی از تکنیک‌های ساخت بج سینه رنگی برای استفاده‌های لوکس‌تر، به کار بردن مینا و میناکاری روی فلز است.

از آنجایی که میناکاری از قدیم‌الیام در ایران انجام می‌شده، می‌توان گفت که انجام مینا کاری روی سنجاق‌های سینه باعث اصیل‌تر به نظر رسیدن ظاهرشان می‌شود.

کاربردهای بج سینه فلزی

اگر بخواهیم به تفکیک به کاربردهای سه دسته بج‌های سینه فلزی، یعنی بج سینه رنگی، بج سینه مات و بح سینه براق بپردازیم باید بگوییم که قانون کلی برای استفاده از این بج‌ها وجود ندارد. ولی در اینجا ما نکاتی را بازگو می‌کنیم که با دانستن آن شاید بهتر تصمیم بگیرید:

  • کاربرد بج سینه مات:

برای نوشتن نام و نام خانوادگی یک فرد یا مشخصات یک وسیله بهترین انتخاب استفاده از بج‌های فلزی مات است. این بج‌ها چون کمتر از بج براق نور را منعکس می‌کنند، راحت‌تر می‌توان نوشته رویشان را دید و خواند. برای همین این بج‌ها انتخابی خوبی برای استفاده روی لباس فرم کارمندان، بانک، مدارس، ادارات دولتی و سازمان‌های نظامی است.

البته اگر کسب‌وکار شما حال‌وهوای قدیمی و کلاسیک دارد، استفاده از این بج‌ها همان حال‌وهوا را به دیگران منتقل می‌نماید.

  • کاربرد بج سینه براق:

برای کسب‌وکارها و سازمان‌هایی که می‌خواهند یک حجم مفهومی را به عنوان بج استفاده کنند، یا روی بج موردنیازشان نوشته وجود ندارد، استفاده از بج سینه براق انتخاب خوبی به حساب می‌آید. این بج‌ها در نور جلوه خیلی زیبایی خواهند داشت و در عین ساده و کلاسیک بودن، بسیار شیک و خاص هم هستند. این بج‌ها برای مهمانداران یا کارکنان شرکت‌های هواپیمایی، آژانس‌های مسافرتی، سازمان‌های خصوصی و شرکت‌های نفتی کاربرد دارد.

  • کاربرد بج سینه رنگی:

اگر از سفارش و ساخت بج، هدفی مانند شناساندن برندتان به سلیر افراد دارید، بج سینه رنگی انتخاب خوبی است. این بج‌ها به دلیل اینکه رنگی هستند معمولا برای ایجاد طرح لوگوی شرکت‌های مختلف به کار می‌روند. بنابرایت اگر لوگوی شرکتتان رو روی این بج‌ها حک کنید، یک گام تبلیغاتی بلندمدت و جالب برداشته‌اید. همچنین در کسب‌وکارهایی که سروکارشان با کودکان است، مانند مهدکودک‌ها، بهش کودکان در بیمارستان‌ها، مهدکودک‌ها و… استفاده از بج‌های عادی کمی کسل‌کننده به نظر می‌رسد. پس بهتر است آن را با بج سینه رنگی جایگزین کنید.

نتیجه گیری

تا به این قسمت از مقاله به معرفی برخی از تفاوت های بج سینه مات، براق و رنگی پرداختیم. در واقع تفاوت اصلی آن‌ها در حس و حالی است که در مخاطب ایجاد می‌کنند. البته شما مجاز هستید که در هر کجا که می‌خواهید از هرکدام از این بج‌های سینه استفاده کنید و قانون خاصی برای انتخاب کردن آن‌ها وجود ندارد. با این وجود ما مواردی که ممکن بود انتخاب شما را در این زمینه آسان‌تر کند بازگو کردیم. 

این بج‌ها برای تبلیغات برند در جامعه و همچنین ایجاد حس وحدت بین کارمندان یک سازمان کارایی دارند. برای آشنایی بیشتر با خدمات ساخت بج سینه در نوآر  به سایت ما مراجعه نمایید. همچنین برای اطلاع از قیمت‌ها و نحوه سفارش می‌توانید با شماره 02136308925 با کارشناسان مجرب تیم تبلیغاتی نوآر در تماس باشید.

یک دیدگاه

  1. […] که می‌خواهید بج سینه مات باشد یا براق. برای آشنایی با تفاوت های بج سینه مات، براق و رنگی مقاله لینک شده را بخوانید. به علاوه باید انتخاب کنید که […]

درج دیدگاه