طراحی و ساخت مدال‌های ورزشی با کیفیت بالا

مدال‌های ورزشی یکی از ارزنده‌ترین هدایای موجود در جهان هستند. بسیاری از ورزشکاران چندین سال متوالی تلاش می‌کنند، تا یکی از این مدال‌ها را به دست بیاورند. اما اینکه این مدال‌ها چگونه ساخته می‌شوند، یک سوال جالب و جذاب است. روش‌های ساخت مدال بسیار متنوع هستند. در این مقاله از سایت نوآر روش طراحی و ساخت مدال‌های ورزشی با کیفیت بالا را بررسی می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

نکات مهم برای طراحی و ساخت مدال ورزشی

مدال‌های ورزشی تنها یک جایزه ساده و معمولی نیستند. این مدال‌ها نشانه سخت‌کوشی و موفقیت به حساب می‌آیند. طراحی یک مدال زیبا و ارزشمند نیازمند استفاده از خلاقیت، دقت و مهارت زیادی است. هر کسی نمی‌تواند یک مدال زیبا و با کیفیت بسازد. در نهایت حاصل همکاری این خلاقیت و ظرافت یک مدال زیبا است که برای ورزشکاران یا افراد دیگر افتخار می‌آفریند. 

  • تعیین هدف مدال

برای آن که یک مدال زیبا داشته باشید باید ابتدا هدف آن را مشخص کنید. برخی از مدال‌ها به عنوان جوایزی در مسابقات بزرگ جهانی اهدا می‌شوند. برخی دیگر در جشنواره‌های علمی و ادبی به افراد ممتاز اهدا می‌گردد. در نتیجه شما باید مشخص کنید که مدال مورد نظرتان برای چه منظور و در چه موقعیتی استفاده شود ثلاً مدال را برای یک مراسم علمی در مدرسه می‌خواهید یا مسابقات دیگر. بعد از مشخص شدن هدف شما برای ساخت مدال به راحتی می‌توان آن را طراحی و تولید کرد

  • تعیین بودجه

بودجه مورد نظر برای ساخت یک مدال مناسب باید حتماً از قبل تعیین شود. در واقع شما باید بدانید که چه مقدار بودجه‌ای برای ساخت این مدال می‌خواهید صرف کنید. بودجه و میزان هزینه مورد نظر برای ساخت یک مدال از عوامل تعیین کننده در شکل و طرح و حتی متریال مورد استفاده در ساخت آن است. به همین دلیل باید این مسئله را جدی بگیرید.

  • انتخاب متریال مورد نظر 

مدال‌ها اصولاً از انواع فلزات ساخته می‌شوند. اما می‌توان آنها را از چوب یا متریال‌های دیگر مانند پلکسی گلاس هم ساخت. مثلاً مدال‌های مخصوص المپیک را با استفاده از فلزاتی مانند طلا و نقره می‌سازند. اما می‌توان این مدال‌ها را با توجه به بودجه، با فلزات ارزان قیمت‌تر هم ساخت. فلزاتی مانند آلومینیوم یا مس از جمله گزینه‌های ارزان‌تر هستند.

  • انتخاب رنگ و طرح

بعد از آن که متریال مورد نظر خود برای ساخت مدال را انتخاب کردید، باید به سراغ انتخاب طرح و رنگ آن بروید. این مرحله یکی از دشوارترین مراحل برای ساخت مدال است. اما در این بخش قصد داریم شما را به نحوی راهنمایی کنیم که این مرحله هم برایتان آسان باشد. 

در زمان انتخاب رنگ مدال، می‌توانید آن را کاملاً ساده و بدون هیچ رنگ اضافه‌ای در نظر بگیرید. اما برخی از افراد علاقه‌مند به میناکاری یا رنگی بودن مدال دارند. این امر کاملاً سلیقه‌ای است! نکته‌ای که در زمان میناکاری باید در نظر بگیرید، تعادل میان رنگ‌های انتخابی است. در واقع نباید هارمونی را فراموش کنید. رنگ‌ها باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. همچنین باید به اندازه کافی استفاده شوند. در غیر این صورت ممکن است برخی از رنگ‌ها بیشتر از دیگری به چشم بیایند. در نتیجه ظاهر جذابی به وجود نیاورند.

در مورد انتخاب طرح مدال هم دست شما کاملاً باز است. می‌توانید از خلاقیت خود تا جای ممکن استفاده کنید. خیلی از افراد از عناصر و عوامل مختلف برای طراحی ظاهر مدال الهام می‌گیرند. البته توجه داشته باشید که شاید متریال انتخابی شما در طراحی محدودیت‌های به وجود بیاورد. در بخش بعدی سه روش اصلی و محبوب برای انتخاب شکل مدال را بررسی می‌کنیم. اگر قصد سفارش مدال را دارید حتماً بخش بعد را تا انتها مطالعه نمایید.

طراحی و ساخت مدال‌های ورزشی با کیفیت بالا

عناصر مورد استفاده در طراحی مدال‌ها

برای طراحی مدال‌ها از روش‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد. اولین و مهم‌ترین نکته درباره طراحی این وسیله مفهوم پشت آن است. شما باید یک کانسپت یا مفهوم اولیه برای شکل مدال در نظر بگیرید. در این بخش از مقاله عناصر مورد استفاده در طراحی مدال‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • استفاده از شکل یا طرح لوگو شرکت

برای طراحی مدال به منظور اهدا در شرکت‌های مختلف می‌توان از لوگوی آن شرکت استفاده کرد. حتی موسسات بزرگ یا کوچک می‌توانند از این ترفند هم برای تبلیغات و هم برای اهدای جوایز استفاده کنند. به این صورت که طرح لوگوی شرکت را روی مدال حک می‌کنند. با این کار همین مدال به یک آیتم برای تبلیغات تبدیل می‌شود. استفاده از شکل یا طرح لوگو شرکت یک ایده ساده اما کاربردی است.

  • استفاده از نوشته‌های انگیزشی

یکی دیگر از طرح‌های پرطرفدار برای طراحی مدال‌ها استفاده از نوشته و تایپوگرافی است. بهتر است اگر به سراغ انتخاب چنین مدال‌هایی می‌روید متونی انتخاب کنید که انگیزشی باشند. استفاده از نوشته‌های انگیزشی روی مدال می‌تواند نشانه هدف شما و تشویق دیگران به انجام کارهای مثبت باشد. همچنین این مدال زیبایی ظاهری خوبی هم دارد.

  • استفاده از طرح‌های خلاقانه و جدید

به جز استفاده از طرح لوگو یا تایپوگرافی، می‌توان از روش‌های خلاقانه و جدیدی برای طراحی مدال استفاده کرد. این طرح‌ها عموماً شامل مفاهیم انگیزشی و جذاب هستند. ممکن است این طرح‌ها از بدن انسان یا حیوانات الهام گرفته باشند. یا هر چیز دیگری که در ذهن سازنده آن وجود دارد. زمانی که شما این روش را برای طراحی مدال استفاده می‌کنید دستتان کاملاً در حوزه خلاقیت و انتخاب طرح مناسب باز است. پس به هیچ عنوان خود را در این زمینه محدود ننمایید. 

طراحی و ساخت مدال‌های ورزشی با کیفیت بالا

نتیجه‌گیری

طراحی و ساخت مدال‌های ورزشی با کیفیت بالا یک کار بسیار آسان اما دقیق و ظریف است. شما می‌توانید این کار را به تیم تبلیغاتی با تجربه نوآر بسپارید. برای سفارش این وسیله، با شماره 02136308925 تماس بگیرید. ما در گروه تبلیغاتی نوآر مشاوره و راهنمایی‌های لازم در زمینه تولید مدال را برایتان به طور کامل در اختیارتان قرار می‌دهیم. پس برای ثبت سفارش یا دریافت مشاوره و پاسخ به سوالات با ما تیم ما تماس بگیرید. 

درج دیدگاه